måndag 17 mars 2014

En blöt, kall och varierad dag

Igår damp dom ner, som kretaör och fakenger och på hemmaplan kändes det som naturlig sak för mig att ta. 

Dagen kunde börja bättre för någon som inte suttit med på en fastnavare med skavda 23 däck och aldrig använda lookpedaler, med en stukad fot och 2 mil in till huvdstaden vsr var det bara att garva och köra.

Snöspårning med i modd med utan stänkakärmar tog det 5 minuter innan man vart dyngusur, började här redan börja styra ut på järvaleden för att komma undan men efter en trackstand fail och ett garv senare fattade jag att det här är min dag, ktkbudet tar det tillbaka och viker sig inte för väder.

Sthlm är inte sig lik, det är bygg och jobb överallt, nödlösningar flög till höger och vänster när gator jag brukade cykla på inte ens fanns utan kände mig vilse i min gamle hemstad. 

Första leverrans var nere på cycle corner hos Slowie som bjöd på kaffe och lite tugg, mycket trevligt, fick även låna en bakstänka som räddade dagen. 

Resten av dagen tvärsades runt på över hela dagen, lyckas morsa på chefen Lunchbudet, nu vet han att jag kvalar in i denna organisationen.

Dagen avslutades med hagelstorm och överlämnades en påse med klistermärken till en dam på bianchi cafe som snällt nog tog emot för att sen bli upplockad av en annan fistard!

Work complete!

/ktkbudet


4 kommentarer:

  1. Halloj,
    Jag skulle ev. vilja ha ett par hjul ombyggda och budade till Tyresö alt. Herkan. Det ska bytas nav. ett tune princess ska bort och ett SRAM XO ska på. Det är ett par lightening col vöärstingfälgar som ska uppgraderas till 11 delat. Därav detta ombygge.. Danielito

    SvaraRadera
  2. DanaBanana, det blir tusen kronor tack.

    SvaraRadera